..::Time Will Never Back::..

Monday, April 29, 2013

Pulang ke Selatan

Setelah berehat seharian selepas majlis...
maka berangkat pulanglah ke Johor semula...
bertolak di petang hari baru ade rase feeling..
Kalau kereta okeh lg mmg Isnin pagi la jawabnyer balik..
hehe~
cheer2 onion head
Maghrib berlalu....
Perjalanan masih mengambil masa sejam lg...
Maka perjalanan aku, ayah dan ibuku berhenti seketika di RnR
Simpang Tenggaroh
 untuk bersolat maghrib seketika...
alangkah sedih sungguh bile tgk keadaan surau tersebut..
gelap gulita...
belah perempuan lampu berkelip2..
maka jemaah2 laen bersolat dalam keadaan gelap...
tandas yg berbayar dari jauh terang bederang...
Adekah disebabkn tandas tu berbayar baru nmpk terang...?!
Nk masuk surau bayar baru lampu terang ke..?
tak kesah la macm mane pun tp bersebelahan warung2 tersebut tak ambik kisah  langsung
ttg surau tu...
ganti satu dua tiub lampu je pun...
Dpt pahala berganda tiap kali org guna surau tuh...
Tp nmpknyer mereka di warung2 tu nmpk kekayaan dunia je..
Akhirat dibutakan....
sigh onion head

Wahai org2 Tenggaroh...
Jgn lah buat macm nie...
Kome org SeIslam sekampung...
surau kecik macm tu takkn tak leh terbela...
Macm mane rezeki nk masuk...

Pa'kal la takde kedai letrik kt situ atau dlm bonet takde
spare lampu.. mmg aku pasang..
sedih ku tgk..

..::keadaan ketika solat maghrib::..
Selepas solat maka pulanglah ke rumah...

Monday, April 1, 2013

Suka April Fool..?

Onion Head Emoticons 1
JANGAN ada sesiapa yang cuba membuat lawak APRILFOOL (1 April) kerana perbuatan itu diHARAMKAN untuk disambut dan dilakukan walau bertujuan gurau, senda 
dan menghilangkan tension. Nabi bersabda
ويل لمن يحدث فيكذب ليضحك به القوم ، ويل له
Ertinya: Celakalah sesiapa yang bercakap (atau berbuat) dan berbohong bagi tujuan orang bergelak ketawa, celakalah baginya (Riwayat Abu Daud).

Dalam hadis yang lain Nabi juga menegaskan ertinya "TIDAK HALAL 
seorang Muslim menakutkan (dengan berita palsu atau lawak tertentu) yang lain 
walaupun bergurau" 
(Riwayat Abu Daud)

p/s : Try la buat kt aku... kalau nk rase nk mati...
bahaha!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...