..::Time Will Never Back::..

Saturday, July 20, 2013

Lemas Dalam Kereta

Baru2 nie dikisahkan kes anak mati lemas gara2
tertinggal atau di tinggalkan di dalam kereta secara sengaja atau tidak sengaja
dengan tidak memberi ruang udara masuk mengakibatkan kesesakan
nafas sehingga dia mati dalam keadaan lemas...
desperate2 onion head

"SUBANG JAYA - Luluh hati seorang ibu apabila mendapati anak bongsu kesayangannya ditemui mati dalam keadaan muka kebiru-biruan dan bajunya dibasahi peluh selepas lemas akibat ditinggalkan secara tidak sengaja di dalam kereta jenis Perodua Myvi yang diletakkan di bawah panas terik.

Kejadian menyayat hati di sebuah sekolah menengah di USJ4 di sini itu menyebabkan anak bongsu daripada dua beradik, Nawal Iris Samsudin, 3, mati di tempat kejadian akibat lemas selepas ditinggalkan selama enam jam bermula pukul 11.30 pagi kelmarin.

Mayat kanak-kanak tersebut ditemui oleh ibunya, Nor Zatusy Hazwa Abdul Rahim, 32, selepas selesai mengajar sesi petang di sekolah tersebut pada pukul 5.30 petang. Wanita itu merupakan guru di sekolah berkenaan.

Menurut kakitangan sekolah yang enggan dikenali, guru wanita yang baru selesai mengajar pada sesi petang itu terus meraung apabila menemui anaknya yang sudah kebiru-biruan, tidak lagi bergerak dan pakaiannya dibasahi peluh sebaik membuka pintu kereta Myvi yang berwarna kuning.

"Sebelum itu tiada siapa tahu yang anaknya berada di tempat duduk belakang kereta. Guru wanita itu meraung kuat hingga mengejutkan kami dan apabila dilihat, kami dapati anaknya sudah kaku dalam keadaan basah kuyup dipercayai berpeluh akibat cuaca yang panas terik," ceritanya."
(kosmo)
PETALING JAYA – Seorang kanak-kanak perempuan berumur tiga tahun maut akibat lemas setelah ditinggalkan tanpa sengaja oleh ibunya selama lebih lima jam dalam kereta di tempat letak kereta sebuah sekolah di Subang Jaya, di sini semalam.
Nawal Iris Samsudin, yang tertidur di kerusi belakang kereta, ditemui oleh ibunya Nor Zatusy Hazwa Abdul Rahim, 32, dalam keadaan kebiruan sebelum dibawa ke klinik berhampiran dan disahkan meninggal dunia.
Ketua Polis Daerah Subang Jaya ACP Yahaya Ramli berkata kanak-kanak itu ditinggalkan di dalam kereta dengan kesemua tingkap ditutup dan enjin dimatikan sejak pukul 11 pagi sebelum ibunya kembali ke kereta itu pada pukul 5.30 petang.
Ibu kanak-kanak itu yang merupakan seorang guru terlupa mengenai anak bongsunya yang sepatutnya dihantar ke pusat jagaan kanak-kanak sebelum dia ke sekolah, katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Beliau berkata sebelum ke sekolah, wanita itu menghantar adiknya ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.
“Setelah habis tugasan si ibu pergi ke kereta pada 5.30 petang dan terkejut melihat muka Nawal Iris kebiruan, bibirnya pucat serta ada kesan muntah dan najis kanak-kanak itu di dalam kereta berkenaan,” katanya.
Yahaya berkata menyedari keadaan anaknya yang tidak bergerak, wanita berkenaan segera membawa anaknya ke klinik swasta berdekatan di USJ4, Subang Jaya, di sini dan doktor mengesahkan kanak-kanak itu telah meninggal dunia.
Beliau berkata laporan bedah siasat oleh Hospital Serdang yang diperoleh tengah hari ini mengesahkan kanak-kanak itu meninggal dunia kerana ‘heat stroke’.
Sementara itu, tinjauan Bernama di Hospital Serdang mendapati suasana pilu menyelubungi bilik mayat apabila lebih 30 ahli keluarga kanak-kanak itu hadir menunggu proses bedah siasat selesai.
Ibu kanak-kanak itu yang menangis teresak-esak serta ahli keluarganya enggan ditemu bual wartawan.
- See more at: http://fuh.my/budak-3-tahun-maut-lemas-dalam-kereta-ditinggalkan-ibu-5-jam/#sthash.w9BhQQcB.dpuf
PETALING JAYA – Seorang kanak-kanak perempuan berumur tiga tahun maut akibat lemas setelah ditinggalkan tanpa sengaja oleh ibunya selama lebih lima jam dalam kereta di tempat letak kereta sebuah sekolah di Subang Jaya, di sini semalam.
Nawal Iris Samsudin, yang tertidur di kerusi belakang kereta, ditemui oleh ibunya Nor Zatusy Hazwa Abdul Rahim, 32, dalam keadaan kebiruan sebelum dibawa ke klinik berhampiran dan disahkan meninggal dunia.
Ketua Polis Daerah Subang Jaya ACP Yahaya Ramli berkata kanak-kanak itu ditinggalkan di dalam kereta dengan kesemua tingkap ditutup dan enjin dimatikan sejak pukul 11 pagi sebelum ibunya kembali ke kereta itu pada pukul 5.30 petang.
Ibu kanak-kanak itu yang merupakan seorang guru terlupa mengenai anak bongsunya yang sepatutnya dihantar ke pusat jagaan kanak-kanak sebelum dia ke sekolah, katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Beliau berkata sebelum ke sekolah, wanita itu menghantar adiknya ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.
“Setelah habis tugasan si ibu pergi ke kereta pada 5.30 petang dan terkejut melihat muka Nawal Iris kebiruan, bibirnya pucat serta ada kesan muntah dan najis kanak-kanak itu di dalam kereta berkenaan,” katanya.
Yahaya berkata menyedari keadaan anaknya yang tidak bergerak, wanita berkenaan segera membawa anaknya ke klinik swasta berdekatan di USJ4, Subang Jaya, di sini dan doktor mengesahkan kanak-kanak itu telah meninggal dunia.
Beliau berkata laporan bedah siasat oleh Hospital Serdang yang diperoleh tengah hari ini mengesahkan kanak-kanak itu meninggal dunia kerana ‘heat stroke’.
Sementara itu, tinjauan Bernama di Hospital Serdang mendapati suasana pilu menyelubungi bilik mayat apabila lebih 30 ahli keluarga kanak-kanak itu hadir menunggu proses bedah siasat selesai.
Ibu kanak-kanak itu yang menangis teresak-esak serta ahli keluarganya enggan ditemu bual wartawan.
- See more at: http://fuh.my/budak-3-tahun-maut-lemas-dalam-kereta-ditinggalkan-ibu-5-jam/#sthash.w9BhQQcB.dpuf
PETALING JAYA – Seorang kanak-kanak perempuan berumur tiga tahun maut akibat lemas setelah ditinggalkan tanpa sengaja oleh ibunya selama lebih lima jam dalam kereta di tempat letak kereta sebuah sekolah di Subang Jaya, di sini semalam.
Nawal Iris Samsudin, yang tertidur di kerusi belakang kereta, ditemui oleh ibunya Nor Zatusy Hazwa Abdul Rahim, 32, dalam keadaan kebiruan sebelum dibawa ke klinik berhampiran dan disahkan meninggal dunia.
Ketua Polis Daerah Subang Jaya ACP Yahaya Ramli berkata kanak-kanak itu ditinggalkan di dalam kereta dengan kesemua tingkap ditutup dan enjin dimatikan sejak pukul 11 pagi sebelum ibunya kembali ke kereta itu pada pukul 5.30 petang.
Ibu kanak-kanak itu yang merupakan seorang guru terlupa mengenai anak bongsunya yang sepatutnya dihantar ke pusat jagaan kanak-kanak sebelum dia ke sekolah, katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Beliau berkata sebelum ke sekolah, wanita itu menghantar adiknya ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.
“Setelah habis tugasan si ibu pergi ke kereta pada 5.30 petang dan terkejut melihat muka Nawal Iris kebiruan, bibirnya pucat serta ada kesan muntah dan najis kanak-kanak itu di dalam kereta berkenaan,” katanya.
Yahaya berkata menyedari keadaan anaknya yang tidak bergerak, wanita berkenaan segera membawa anaknya ke klinik swasta berdekatan di USJ4, Subang Jaya, di sini dan doktor mengesahkan kanak-kanak itu telah meninggal dunia.
Beliau berkata laporan bedah siasat oleh Hospital Serdang yang diperoleh tengah hari ini mengesahkan kanak-kanak itu meninggal dunia kerana ‘heat stroke’.
Sementara itu, tinjauan Bernama di Hospital Serdang mendapati suasana pilu menyelubungi bilik mayat apabila lebih 30 ahli keluarga kanak-kanak itu hadir menunggu proses bedah siasat selesai.
Ibu kanak-kanak itu yang menangis teresak-esak serta ahli keluarganya enggan ditemu bual wartawan.
- See more at: http://fuh.my/budak-3-tahun-maut-lemas-dalam-kereta-ditinggalkan-ibu-5-jam/#sthash.w9BhQQcB.dpuf

Siapa nk disalahkan..? Tak perlu la nk salahkn si ibu tersebut sbb
menjadi seorg cikgu bukn senang nk membagaikan lg2 degn sistem2 yg bukan2
di keluarkan oleh kementerian menyebabkan luangan  untuk keluarga sendiri pun susah...
Persoalan- Mesyuarat ape yg sampai di keluarkan sehingga 5 jam panjangnya..
Adakan Ketua sekolah tersebut terbabit dengan soal siasat? atau kementerian2
pelajaran pun terlibat..?
 pointing onion head
Begitu sebak bila mendengarnya...
Harap2 tiada lagi berlaku dalam bulan Ramadhan nie...
Lagi2 ibubapa yg sakan berbelanja sempena Aidilfitri nanti...
sebab suatu ketika dahulu sudah ada yang pernah terjadik di Pandan City, Johor..
Tapi dapat di selamatkan...
Alhamdulillah..
Tapi akak nie takde pun ucap terima kasih kt brader yang tolong
bukak pintu tuh...
Em... memori Ramadhan...
Bersame kwnku saksi kejadian tu...'Nizar'...
depressed2 onion head

video
..::Saat2 genting dan kecemasan::..

Tuesday, July 16, 2013

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubaraq

Pantainya bernama pantai Babalan
Diseberangnya ada kampung kelantan dan kampung perlis
Dah lama kami tak pulang ke Brandan
bila terkenangkan, ingin rasanya kami menangis
Dilautnya kami memancing ikan
ikan didapat di bawa pulang.
Memang sudah nasib di badan,
tua mendarat di kampung orang.
Sudah kucoba mengasah parang,
namun tumpul  tajam.tak bisa.
Sudah kocoba nak balik pulang,
anak terkumpul disini semua

..::kampung halaman::..

..::kampung halamanku::..
p/s: berkumpul beramai2 di bulan mulia ade syok ma~

Sunday, July 14, 2013

Bazar Ramadhan Segamat

Di hari yang mulia nie lagi2 bulan Ramadhan
skali skale balik kampung yang dekat2 leh la..
Tp tahun nie tak pasti dpt nk balik ke Pantai Timur disebabkan
kondinasi jawatan kerja yang masih tak kukuh lagi
dan koleksi cuti2 simpanan yang bau bermula...
Hui~
Kalau dah kolek banyak2 siap la...
Mmg gune time Raye Puase je la banyaknye..
ahaaah onion head
Sebelum menunggu menikmati buka puasa
Pak Long mengajak aku menziarahi jualan hebat Bazar ramadhan di lokasi Segamat..
Hoho~
Mulenye carik la tempat yg biase kitorg pegi tuh..
tapi gamaknye dah tukau Bazar Baju Raye...
Chait..
bird onion head
Dah tuko ghupenye...
Lokasi terbaru kt Kip Mart Segamat yg baru tuh...
Mmg meriah dengan tambahnye kesesakan jem...
Adei..
takpe..
Berbuke pun lame lg.. Baru jam 5 ptg..
Huhu~

pff1-onion-head
Ramai jugak yg datang dan berniaga kt sini...
Tau2 je semua org nk balik kg..
huhu..
Almaklum la.. Hari minggu pertama puase...


Yang paling teruja skali gerai Tembikai...
Macam2 jenis campuran janji Tembikai..
hehe~
Senak perot ghini...
vomiting onion head

Buger bakar 'Abang Aku' pun ade gak ea..

info onion head
Dan yang paling femes dan ramai sekali kt sini
gerai 'JDT Laicikang dan Kathira Rahmat'...
Punye ramai orang wo~


Dah abis beli skit2 maka berangkat pulang ke umah
untuk menikmati berbuka puase....
Malas beli banyak2.. Kt umah juadah lagi best banyak..
wahwahwa!!!


Selamat Berpuase!!!

victory onion head

Monday, July 8, 2013

Jalan2 Galleria@Kotaraya

Hari minggu 
hari kelapangan 
untuk aku dan sekeluargaku...
Walaupun Ibunda dan ayahnda d
ah berangkat ke Bangi
bagi menziarahi adikndaku di sana...
Tapi kami tetap merayap bersama bagi menghibur lipur lara..
dari dok umah peghasap punggung..
Mengakibatkan cecair2 di kepala otak menjadi tepu
dengan terhasilnya kebosanan melanda...
Walaupun membuat kerja2 emergency
di tempat kerja ku tapi
akhirnya dapat ku menyelesaikannya dengan mudah dan sempurna...
Alhamdulillah...
Boleh la berjalan2 dan bersiar2 bertiga
sahaja...
cheer2 onion head
..::sedang menghisap susu. jangan kacau!!::..
Sebelum tiba Kotaraya mmg jem bangat traffic...
Rupe2nye ade PC Fair di Persada Johor..
Chait!!
Takde infomation langsung dari mane2..
Lagi2 FB..
Huhu..
Takpela... Bukn ambe nk pi sane pun...
nyemak je ngan bwk Dhiya nie...
 sweating onion head

Jalan2 dalam Kotaraya dengan dilampirkan lagu2
ala2 nak raye wahal belum sampai lg Ramadhan..
Ape ke gile org2 nie..
Bukak la lagu bulan2 Ramadhan ke.. ok gak..
Hadeis...
sigh onion head
Siap ade replika kt pintu masuk lagi..
Aje tak menyabau nampaknye..
Maka aku pun soh isteriku ngan anakku
bergambo kt situ sbb lom tentu datang lg time Ramadhan..
ngehehe~


smoking1 onion head
Tiada banyak perubahan kt sini selepas renovication...
Maybe lot2 kedai yg mahal sehinggakan bumiputera nk buat sewaan
tak mampu...
Ye la.. yg berjual tu baju2 kurung, baju melayu ala2 macm bazar rakyat..
Tp mungkin kadar jualan mahal skit bagi cover kos sewaan
lot tersebut...
Hmm...

..::gaya nk bershopping nmpk Dhiya nie::..


Selepas solat Zuhur barulah berangkat pulang ke rumah...
Nk shopping raye nnti2 la..
Puase sampai puas dulu barula pi mencarik...
victory onion head

p/s : berjumpe md Yusof di medan selera Kotaraya...
huii....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...