..::Time Will Never Back::..

Sunday, February 24, 2013

Zaman EW plastic

Selongkar demi selongkar kt dalam file komputer nie terjumpe plak
gambar2 lame mase keje kilang kt
EW plastic nie...

lagi2 ade satu video yg nakal budak2  nie..
haha..
nyakat budak2 kemboja sambil melatah...
tgk kt bawah nie..
video
Onion Head Emoticons 117

Adei...
kekadang kalau ingat balik mase keje tempat lame dulu
macam2 dajal budak2 nie buat...
Time will never back....
huhu~
ape2 pun kenangan ade kala lucu..
Hee~

Bai bai EW....

p/s : muke yg tepapar kt dlm video nie bukan aku... name dia 'DIN'
kepale punyer video nie... haha

Waiting New Born

Saat yang semakin dekat kurasai,
tempoh pejalanan 9 bulan sekian lama menanti...
Degupan jantung tetap kita rasai...
kerana kau insan yg ku sayangi...

Ya Allah ya Tuhan ku....
selamatkanlah insan kami ini,
dari segala kejahatan dan kecelakaan...
ku mohon kepada-Mu...
agar insan kami ini selamat
menjejaki ke alam duniawi ini...
Semoga Kau memberi kekuatan kepada kami,
dalam didikan akhlak dan agama-Mu agama 'Islam',
di dalam dunia penuh pancaroba ini...

Onion Head Emoticons 17 

~menunggu saat kelahiran insan pertama dalam hidupku bersama isteriku yg dicintai....

Sunday, February 17, 2013

Meteor Jatuh

video

Sekarang tengah kecoh pasal meteor mendarat dekat Russia
Tapi aku benganglah
Ramai yang duk update status mengarut, 
Diorang kata itu sebenarnya Optimus Prime, Ultraman, Goku
Tolonglah jangan mengarut nak buat lawak lawak bodoh
Nak sembang biar matang. 
Sedangkan kita semua tahu itu adalah 
Superman.....
 Onion Head Fanmade Emoticons 13

Saturday, February 16, 2013

Rokok? Haram? Hadis?

Kian malam berlalu...
Mencari skill2 lighting yang ade untuk persiapan yang akan datang...
Tapi tibe2 terbace satu artikel...


Tah dari mane la hadis yg diorg dapat nie...
Mule2 terpiki jugak betul ke idak..
Sekiranya betul, dah lame dah di haramkan kerajaan Malaysia nie..
Lagi2 Persatuan Arab Sedunia...

So... ade beberape pandangan yg boleh dilihat...

http://2.bp.blogspot.com/-Z-LJwggrh28/TkQfEChPULI/AAAAAAAADCg/qlo18O9c2TQ/s1600/01.jpg 

jawapan dari yg lebih memahami... UAI

 http://3.bp.blogspot.com/-mbrn3tkNLQY/TkQfDzMNtxI/AAAAAAAADCQ/zAyY5sAcjWw/s1600/03.jpg
Di sini hadis2 nampaknya palsu...
lagi2 sedang berleluasa kt dunia nie..
Mmg untuk kebaikan...
tp menipu dengan nama Rasullullah s.a.w kan lagi
besar dosanye....
Ada jugak beberapa fatwa rasmi dari kerajaan Malaysia...
Klik sini...
So... hati2 semasa menyebarkan hadis kepada
orang laen...
selidik dahulu...
tak pun beli satu naskah buku Hadis yg tersedia kt
kedai2 Agama Islam..
Yang penting, "Merokok tetap tak elok"

Sekian....
Onion Head Emoticons 101

Thursday, February 14, 2013

Bersiar siar di Larkin

Last cuti nie bawak my wife jalan2 jap...
Pi bawak makan kt Ais Jagung ( Bomba Larkin )
ngan makan Kacang Pool
sebab dia rase nk test canne gaye nk makan..
hehe~

abis sudah...

Lepas tu lau kejap kat Stadium Larkin...
Ternampak pulak galeri Johor kt situ. Pe lagi....
Singgah la kejap!
Hehe~



Beli sehelai 2 jadik la...
T-shirt je pun...
Nge~
Onion Head Emoticons 73

Monday, February 11, 2013

Hari Jadi Tok 'Mak'

Memeriahkan lagi sempena Hari Jadi
antara Atok 'Mak',Pak Long dan sedare sorg... (Qisya)
Selamat Hari Jadik!!!!
Selepas itu...
BAKO!!!!
BBQ lah....

..::My atok2.... saodah dan nong::..










Bersuka Ria

Setelah kepenatan masing2 beradu diri...
Heee~
Onion Head Emoticons 3

Kenduri Di Kepong

Macam biase la...
Tiap2 tahun kt kg musti ade dibuatnyer oleh atok 'mak' aku dan sekeluarga...
 Tapi la nie rase macam besar skit sbb buat siang dan malam..
Maka bertungkus lumus la kami sekeluarge mengerjakannya
walaupun hari nk hujan dan hujan kadang kala...
Tapi memang pack la dari siang sampai malam...
Mane taknye....
1.Rewang di pagi hari....
2.Yassin dari wanita kg.Tui...
3.BBQ (private only)
4.Tahlil dan Doa selamat, dari warga kg.Tui..
 5......Rehat da....

Onion Head Emoticons 10
Group Yassin Perempuan Kampung Tui, Bukit Kepong
Dari siang sampai ke malam..
memang dipenuhi orang2 kampung...
Inilah rutin bersama di kampung...
Sama2 menjayakan setiap majlis tak kire
siape..
Tak kire politikus mane..
Haih...
Hajah Nong, siape la tak kenal kt sini..
 Onion Head Emoticons 25

Majlis di malam hari pun disambut dengan meriah...
Jemputan di sambut dengan baik di'iringgi tahli dan do'a selamat...
Sedare mare pun ade jugak sudi hadir...
Termakbul lah hajat atok 'mak' aku buat majlis nie
lagi2 buat wifeku nk sarat bersalin nie....

Onion Head Emoticons 90

p/s : teringat kt arwah 'abah'... tak dpt bersame
keluarga mase nie....

Sunday, February 3, 2013

My New Home

Sekali sekala ku jenguk mahligai impian yg kian siap di bina...
tak sabar sabar rasanya menunggu detik waktu untuk dikunjung...
saat bila akan ku menetap di tanah yg ku impikan bersama buat isteriku dan anakku..
InsyaAllah...
Satu ketika nanti akan ku bina kebahagiaan
dan ku ukirkan tiap lakar sejarah dan peninggalan yang amat bermakna...
Wahai Johor Land...
Buatlah baik2 rumahku sekeluarga dengan baik..
supaya generasi ke generasi akan dapat dikunjung di masa yang akan datang...

Pintu masuk Bandar Tiram
 p/s:so sweet my house....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...