..::Time Will Never Back::..

Saturday, September 1, 2012

View Cherating

Nk tengok penyu sgt nah bini aku bwk pi Cherating...
Yezza...~ Tempat penternakkan Penyu dan juga Pusat Perlindungan Penyu...
Tapi apekan daya dpt tgk telor penyu di tanam shj...
Tempat penyu yg berenang2 tu tak dapat ler nk tgk..
Tgh renovate katekn...
Huu~ (-.-')

Takpe... Next time i'm come back!
YEahaa!



..::banyak kn telur2 nie? nombor2 yg tertera kt papan tu bilangan biji
terdapat dalam setiap tanah tuh dan tarikh tu tarikh dijumpai::..




Bile tgk telur2 penyu nie di tanam dengan selamat, terharu hati nie
sbb jenis aku nie penyayang pade binatang yang dilindungi nie~
Kalau leh nk je aku bele binatang nie...
Haha~!





..::Buai laju laju::..




So... Tempat nie tenang dan sesuai utk penyu bertelur...
Ade jugak aktiviti2 menunggu penyu mendarat tp bukn slalu kene beb!
Yg penting kalau pi menunggu nie kene sabar macm memancing la...
Dan jugak kene berdaftar dekat2 situ gak sbb nnti takut di tuduh penceroboh
atau pencurik telur penyu...




Pantai Cherating



Singgah mai sini... Just santai2.
Smoothh~



p/s : org sambut merdeka aku pi jalan2..
Ade aku kesah..?
Huahuahua!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...