..::Time Will Never Back::..

Monday, September 14, 2009

Angsana Vs Sogo


Petang ahad seminggu nk raye agak terase nk jalan2 sebb tak tau nk wat ape... My mom nk masak agak malas sbb petang tu nk berbuke kt umah pakcik... Alang2 nk pergi umah beliau, keluar la awal skit... Dalam perancangan nk la pegi jalan2 kejap kt Plaza Angsana nk tgk mane la tau ade Sale-Sale skit... Kebetulan My Bos pulak nk carik songkok tapi bukn jenis tarbus la... dah macm pangkat Dato' la plak pakai camtuh. Bile sampai dah kt area Plaza tersebut, peh... Poning pale den bile tgk keadaan tersebut. Almaklum la nk raye katekn... Tempat parking yg dikategorikn macam belacan pun penuh ma'ai... Kalau kete je tuh leh trime lagi... Sampaikn bas Pelancong tah mane la datang nuh kt sini.. Parking pun leh katekn dah macm tin sardin tahap terburai... Ade la gak same'on parking kt tepi2 la sbb tak nk bayo... Tapi padahnyer kene saman la... Huhu... Kayo2 pak cik Polis... Leh katekn semua kt tepi jalan tu penuh kete letak dgn selambe.. Padan muke! Bayo je la singgit tu... Kene saman dah kene bayo RM30... Duit raye le tuh wei!

Dah dpt parking je kitorg meuju la ke plaza tersebut... Sesak tu tak leh nk sebut la... Musim raye nie tau2 je la org macm mane... Penuh gilak! Nk masok pintu plaza tu pon kene tunggu org2 kt dalam tuh keluar dulu baru la leh masok... Dalam jangan cite la... Sampai aircond pun dah tak rase... Kalau masok tu dah macm2 gelagat org beli barang2 nk raye nie... dulu zamanku mane la ade Plaza macm nie... Balik2 KL, Sogo... tapi la nie dah tak yah la bagiku... Plaza Angsana nie dah leh lawan Sogo kt KL dah... Cume peredaran zaman je lambat skit... Tapi respek la! Aku Bangga Aku Anak JOHOR!!!!



Lepas je pi berbuke sebelum nk balik tu kitorg pi Pasar Borong pi jalan2 nk beli belah katekan... nk tgk2 orang Johor nie berbelanje nk raye nie... Penuh sesak n dasyat gak nk parkingnyer penuh dah macm ape tah... Singapura punye rakyat pun dah melambak kt sini... Kt sane dah mahal sangat kot.. Tu yg ekonomi merosot kt saner.... Pasar Borong nie dah macam Chow Kit or Masjid India kt KL...





Dalam orang ramai tengah2 nak pilih baju kain tudung kasut.. ade plak satu kes terjadik... Kes nyer mak pi beli belah, tapi anak kecit tinggal kt dalam kete bersame2 kuncinyer... tapi mase maknyer balik nak naik kete tapi terkunci... pulak tu anak tido... Dikejut2kan! Tapi tak bangun2 (Dah pengsan la tu). Mak nyer panik! meraung2 anaknyer dah tak sedo akibat kekurangan udare yg menyebabkn budak2 tu tido tanpe sedar... tapi nasib baik la bro Baju Merah tu lekas kopak pintu tu... Kalau tak tinggal je lagi 5 min alamat arwah 2 budak2 tu... Cian dak beso skit tu kene lempang... Padahal tak tau ape pun dia... tak sedo mane la nk tau... Kak.. Syukur lah selamat Kak!....

video
..::Saat2 genting dan kecemasan::..


..::Kepenatan la::..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...